29 Januari 2013

Menulis Puisi

semalam... sambil-sambil mengolah asemen (** x asemen sendiri* huhuhu), tiba-tiba datang aura utk menulis puisi.. idea yg dtg mencurah-curah... tnpa membuang masa, note asemen aku tutup, terus buka buku nota... aku ambil pen dan zup zup zup.. karangan tlh bermula....tajuk nyer: Aku Anak Malaysia... sedar tak sedar, akhirnya siap 1 puisi..

alhamdulillah...bertambah la koleksi karya yg aku tuliskan.. dan insyaALLAH, puisi ini akan aku hantarkan kpd Karangkraf utk terbitan mereka... semoga sglanya dipermudahkan..amin..

nnt next entry, aku msk kan puisi yg aku sedang karang... utk penulisan cerpen, setelah menyiapkan 2 cerpen, aku masih tiada idea utk mengarang yg ke 3.. insyaALLAH bila ada lapangan, akan aku teruskan penulisan...

betul apa yg di kata, seorang penulis memerlukan kedamaian dan ketenangan utk penulisan mereka... dan waktu yg sesuai utk berkarya sll nyer tengah2 mlm... kalau jam 12 tengah mlm, lg power2 ayat yg dpt..hihihi...

member2 sll ckp, "Budak Sains Tp Minat Berkarya"!.tp x salah kan.. kita guna ilmu yg ALLAH bg kpd kita...

so, insyaALLAH, lain entry aku muatkan puisi tersebut...Byee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan